Mejerifri ”yoghurt”

Minns ni den där bajsbruna sörjan som skulle bli till en smaskig yoghurt? Den där som bara blev äcklig och ful? Anyways, det gick att rädda den! Ida tipsade mig om att tillsätta lite kokosmjölk  och det gjorde susen! Den blev både söt och god 😀

Till ett litet glas behöver du:
1 avokado
50-75 g hallon 
0,5-1 dl kokosmjölk 
Nötter och frön 

Kör avokadon, hallon och kokosmjölk till en jämn smet med mixerstaven. Häll upp i ett litet glas och toppa med nötter och frön.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 reaktioner till “Mejerifri ”yoghurt”

  1. Hur mycket kolhydrater äter du nu på träningsdagar/ vilodagar? Räknar du i gram? Och hur fördelar du dessa, före eller efter träning? Alltid så intressant med dina experiment!

    1. ajdå, ingen aning om hur mycket kolhydrater jag kommer upp i 😀 Men det är inte grymt mycket mer. De dagar jag tränar styrka tar jag en wheyshake och lite extra kollisar direkt efter passet. Sedan äter jag en ”vanlig” frukost en timme senare – med ännu lite mer kolhydrater. Främst i form av bär och nötter. Ska ge det en månad och se vad det ger för resultat.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *