PT träning vecka 4

Jag är världens lydigaste elev! Bara säger amen och ja till precis allting mr PT säger. Jaha, springa rätt in i väggen med huvudet före säger du, javisst..Nån speciell hastighet du tänkt dig? Mohoho…

Idag var det dags för helkropps program två – vilket är rygg fokus dagen. Har aldrig varit en ryggtjej, och kommer aldrig bli en iheller, men det är ju pretty important med en stark sådan. Så, det är bara till att bita ihop och gilla läget. Vill helst inte bli en såndär krum gammal dame med ryggpuckel…

This is the back dominant program:

  • Kettlebell deadlift
  • Kettlebell swing
  • Olympic front squat
  • Rak bänkpress
  • Assisted bar dips

The olympic front squat var helt nytt för mig. Kändes mest som att jag försökte strypa mig  med stången. Antar att min teknik är helt hundra 🙂  Utförs som ett knäböj, fast med stången framför sig då istället.

Jag åt för en timme sedan och jag är hungrig igen. Den senaste veckan har det här inträffat flera gånger. What´s up with that? Jag äter inte mindre, jag tränar inte hårdare eller mer. Har försökt felsöka problemet, men har inte hittat någon lösning. Får se om lite green tea och kokosfett kan råda bot på det, men först av allt ska ricinoljan tvättas ut ur mitt hår. Jag har blivit värsta olje bruden. Använde olja till typs allt! Tell u all about it, vid ett senare tillfälle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 reaktioner till “PT träning vecka 4

  1. Först och främst, tack för en jättebra blogg! Ett tips till dig som jag fastnat totalt för; kokos-smoothie. Helt paleo, perfekt för mig som är känslig mot mjölkprotein.
    Mixa en burk kokosmjölk, lite kokos, hallon, vaniljpulver och om du har lite smaksatt prottepulver + ett ägg. Blir två portioner, spara ena till frullen dagen efter. Så.Jävla.Gott!

  2. Vad kul det måste vara att träna med PT! Vad kör du för antal reps och set? Och hur går det att coacha din snubbe?

    1. PT träning is da shit!Man får ett helt annat fokus, och man blir ju triggad att ösa på och öka mer än vad man gör när man tränar själv. Gillar det skarpt! Både reps och set varierar beroende på vad det är för träningsdag. Jag har ju ”dominerande” dagar – och den muskelgrupp som dominerar kör jag få reps och många set, medans de andra muskelgrupperna blir fler reps och mindre sets…hahaha, blev du nåt klokare?! Kommer ganska snart flytta min blogg, så då blir det nog mer videoklipp så man kan förklara lite bättre.
      Mannen ja….Man kan säga som såhär…Han är inte lika driven som jag är och går inte in för det till 100%. Kosten är han helt med på, men träningen, njae…Han spelar ju tennis, men någon styrketräning har det inte blivit. Synd, men så är läget. Han går dock ner i vikt, och det är hans primära mål. Fortsätter jobba vidare med honom 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *