Helkroppsprogram, dominanta dagar

april 20, 2013 i Träning

Tillbaka till helkroppsprogram och tempoträning igen. Känns galet motiverande efter att ha stött och nött GVT i dryga tre månader (med fantastiska resultat!!!) Har hunnit köra igenom alla tre programmen och kan konstatera att chinsen gav mig sjuk och svår träningsvärk i magen, deadliften och KB swingarna gjorde det samma för  ryggen och the sledpushes påminner mig i allra högsta grad om att jag lever 😀

Svårt att tyda programmen? Man kör övning A1 med tempot 5 sekunder i den negativa fasen. Gör därefter övning A2 direkt, vilar 2 minuter innan det är dags för A1 igen. Man kör färdigt alla A -seten innan det är dags för B.

Övning B, fyra sekunder i den negativa fasen, vilar en minut innan nästa set – osv.

Chest dominant day

Back dominant day

Leg dominant day

Såhär ser det alltså ut för tillfället. Fortfarande tre styrkepass och ett intervallpass per vecka. Lagom dos. Imon bär det iväg på workshop och vidareutbildning hos Anna Hallén. Vet att vi ska prata om viktnedgång, men inte mer än så. Ska bli sjukt kul och med all säkerhet intressant.

Om en timme sticker jag över till syrran för skaldjursbonanza. Har hört talas om kräftor, vinkokta musslor och skaldjurspaj 😀 Matfoton läggs som vanligt upp på instagram (sök på sockertjocken bara)

Ha det gott i solen denna lördag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...