Aj aj aj

april 13, 2013 i Träning

Okej, har börjat med ett nytt träningsprogram och igår var det rygg-dag. Vaknar i morse med den sjuuuuukaste träningsvärken ever, i exakt hela min rygg. Inser att det inte finns en chans att jag kan träna idag. Är övertygad om att det är deadliftsen och the KB swings som dödade ryggen. Har ju inte lyft på ett tag och det känns kan jag säga. Även greppet i händerna är svagt – benstyrkan finns där, men händerna sackar efter. Testade liquid chalk igår. Har ni provat detta?

Ska lägga mig en halvtimme på rumblerollern och hoppas att han kan lösa den värsta värken.

Fastan då, hur går den kanske ni undrar? Bra, men känner mig undernärd mest hela tiden, vilket är sjukt eftersom jag inte äter mindre än vanligt. Jag äter mitt första mål vid 12, lunch kan vi kalla det – och då ser jag till att även äta halva frukostmålet. Trodde att det skulle vara jobbigt att äta så mycket på en och samma gång – men inte! Kan inte påstå att jag blir extremt mätt efteråt i heller. På detta mål står jag mig fram till kvällen. Äter middag runt 19 och äter då även den andra halvan av frukostmålet. Det blir alltså oftast två måltider om dagen. Det har hänt att jag ätit andra halvan av frukosten som ett mellanmål, men det har varit kanske två gånger max.Vågen visar lite minus, men jag brukar pendla upp och ner ett kilo hit och ett kilo dit.

Tränar på morgonen vid sjusnåret. Skrev innan att jag tar BCAA, men det är fel. Jag tar EAA nu. Precis innan och efter passet. Varför det blev EAA var av två anledningar – hittade EAA utan några som helst tillsatser, och det känns bättre i min skalle att få i sig alla aminosyrorna och inte bara de tre som finns i BCAA.

With this said, ska jag nu ägna den närmsta halvtimmen åt ryggmassage på rollern och hoppas på det bästa. Hörs kanske senare igen, ta-ta for now!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...