Högintensiva intervaller

Idag gjorde jag det. Intervallpasset från hell som PT:n tipsade om. Målet var tio rundor – jag pallade sju.

  • 50 m sprint sledpush
  • 150 m rodd
  • 20 KB swings

Garanterat hög puls, darriga ben och blöta kläder utlovas!

Det gjorde inte saken bättre att jag låg inne med en träningsvärk som inte är av denna värld, på insida lår och rumpa. Det tackar vi benpressen från igår för. Har inte använt denna på forever, men igår körde jag som sagt sönder benen på den. 130 kg  4 Rx10 set tempo 4-1. Ända ner till botten alltså. Battered & bruised och tröttare än tröttast tackar jag för idag. 

Sov gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 reaktioner till “Högintensiva intervaller

  1. Vilar du mellan rundorna eller kör du allt i ett? Eller vilar du mellan varven? Är grymt sugen på att pusha mig själv till kräkjobbig träning. 🙂

    1. Tanken är att man ska vila 60 sek efter varje runda, men jag fick ta lite extra paus efter varje sledpush 🙂 Men målet är som sagt – kör alla tre, pausa 60 sek, sen på det igen!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *