Några plus och några minus

september 22, 2014 i Hälsa

Det har inte varit helt enkelt att få i sig 60 gram kolhydrater per dag. Grönsaker innehåller ju inga mängder så det blir svårt att komma upp i mer kolhydrater om man nu inte vill äta ris och potatis varenda dag. Och det är jag inte så sugen på. Mer frukt kanske?

Energiintaget är i stort sett oförändrat jämfört med föregående vecka (vars siffror står inom parentes).
Fett: 68 E% (68)
Protein: 19E% (20)
Kolhydrater: 13 E% (12)

-0,3 kg på vågen
-1 cm på måttbandet
+ 5 kg i knäböj 😀
+ bytt till smalaste gummibandet för chins och pull-ups

Har försökt lägga måltider med en större andel kolhydrater på kvällen innan träning samt direkt efter passet. Lite tidigt att utvärdera om det är just kolhydraterna som gett mig framgång denna veckan, eller om det bara varit en bra vecka liksom. Vi får se, jag fortsätter med samma taktik även nästa vecka.

Fasteblodsockret har blivit betydligt lägre sedan jag började med 1 msk kokosolja innan sänggående. Har i veckan legat mellan 4,8-5,8 jämfört med tidigare 6,2-6,7 så det här kommer jag fortsätta med. Annars är det väl inte så mycket att tillägga. Kollisarna ska ökas ytterligare, får se om man lyckas komma upp i 70 gram per dag.

 

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...