Cardio strength training

juni 16, 2013 i Träning

Det här är ett koncept som jag har tagit till mig med öppen famn! Kan vara nyhetens behag – hur som helst är jag såld. Vad handlar det om då? Väldigt enkelt, man ska varva styrka och kondition i ett och samma pass. Kan ta mitt benpass (som gjorde sig påmint i dagarna tre :) som exempel. Jag gjorde styrkeövningen direkt följt av cardioövningen. Därefter  en minuts vila innan jag gjorde nästa set.

  • Barbell sumo back squat (styrka)  5 reps
  • Sumo squat jumps (cardio) 10 hopp

Körde fem set, sen gick jag vidare till:

  • Barbell front squat (styrka) 5 reps
  • Jumping lunges (cardio) 10 hopp

Fem set här med, and then:

  • Barbell side lunges (styrka) 10 reps per ben
  • Side to side ski jumps (cardio) 10 hopp

Fyra set av dessa – och sist men inte minst:

  • Hamsttring cable kickback (styrka) 10 reps per ben
  • Sledpushes (cardio) typs 25 m

Som sagt, passet gjorde sig påmint i dagarna tre i rumpa och lår. Kommer utöka antalet hopp med tiden. Sculpture them legs :) Förutom att det känns i flera dagar att man tränat, känns det även under passet. Pulsen går upp rejält och man blir svettig och darrig i benen. Big like!

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...