Post primal 30 days – part 2

Då var det dags för lite mått, vikt och foton. Har inte känt av någon större skillnad på hur kläderna sitter-alltså har jag inte räknat med några sensationer. Däremot känner jag stor skillnad på fastheten. Framförallt på mage och lår, men även ässet känns tightare. Mätte och vägde mig och fick svart på vitt att det inte hänt något radikalt.  Hade tom gått upp lite i vikt…Har vi tappat lite i fettprocent och ökat muskelmassan kanske? PT:n har lagt in en ny mätning/testrunda någon gång denna månad. Vet inte vilket datum- det kommer hända under ett av mina pass med honom. Exciting , men också ganska kräksigt…Anyways,  here are the results of the primal month.

Post primal

                                                        Vikt: 61.3 (+0.4 kg)

                    Midja: 67  (-1 cm)

Buk: 83 (-1 cm)

Äss: 93 (-2 cm)

Lår: 55.0 (-0.5 cm)

Men…titta på magen. Börja det inte bli en delning där i mitten? Är rutorna äntligen på gång?

Jag måsteväl ha minskat i fettprocent?! My primal month var kanske inte så dum ändå. De största skillnaderna mot vad jag brukar göra har jag listat här.

  1. Ätit mindre fett i form av mjölkprodukter. Ätit mer fett i form av olja, majjo och kokosmjölk
  2. Styrketränat på morgonen, på tom mage.
  3. PW:at (det gör jag typs nästan aldrig annars)

Tänker att det minskade dairy intaget har gjort den största skillnaden. Kommer fortsätta vara försiktig med vissa av dessa produkter. Idag blev i alla fall en välförtjänt fukost. Kesoplättar toppat med hallon och lite kesella/kokosmjölk. Keso for president! Nu måste jag gå och fixa till mig. Ska på stor fest idag – väldigt snart – och jag sitter fortfarande i mina lökiga träningskläder…Grisigt. Vi säger over and out för idag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 reaktioner till “Post primal 30 days – part 2

  1. Magrutor absolut! Snyggt! Har du tagit aminosyror eller dylikt istället för proteinpulver innan morgonträning, eller ingenting?

  2. Hej Elin!
    Nope, inga anomiosyror eller andra tillskott. Har tränat på tom mage. Har bestämt att jag ska fixa att bygga upp kroppen utan tillskott. Det är lite som att fuska, om man tar det tycker jag. Fast nu dubbelmoraliserar jag lite, eftersom jag tar proteinpulver om jag vet med mig att det kommer dröja fram tills jag ska äta. …Fast det är sällan jag tar det. Max två gånger i veckan.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *