Att ”unna” sig

Idag är det tisdag, även känd som mått och vikt dag…But not today. Mitt experiment sjunger på sista refrängen och jag ska såklart hålla er  på sträckbänken in i det sista 🙂 Därav inga resultat idag!!! Kommer senare under veckan, I promise.

Just nu har jag ett dilemma av världsklass framför mig 🙂 Det är dags för mig att göra upp ett nytt styrketräningsprogram och jag står inför det stora valet om jag ska göra ett nytt helkropp eller ett 2- eller 3-split program…What to do? Har aldrig provat att splitta tidigare, så jag har ingen erfarenhet av detta. Anledningen till att man splittar är väl att man kan köra slut på varje muskel mer, än vid ett helkropps program. Fördel med helkropp är väl att man tränar varje muskel fler gånger per vecka, vilket känns bättre för mig. What a dilemma….

Kommer jag att träna på semestern??? Absolut! Att träna är en del av min vardag. Det är liksom lika naturligt som att  borsta tänderna för mig.

Många har undrat om jag kommer ”unna” mig nåt gott. Jag som är så ”duktig”…Hmmm, här går min definition av att unna sig – tjockt isär med vad det innebär för den stora massan…Så sett ur det perspektivet är jag tveksam…Det kommer nog slinka ner både tre och fyra frukter (shit vad busig jag är), men det är ju trots allt semester 😉

 

 

 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 reaktioner till “Att ”unna” sig

  1. Jag kör 3-split, funkar toppen! 🙂 Så här kör jag: Dag 1:Bröst & Axlar, Dag 2: Rygg & Armar, Dag 3: Ben & Mage.

    1. Hej Jenny! Det lutar åt ett splittat program…Vill se rent fysiskt vad det kan ha för fördelar. Tack för tipsen angående tränignsupplägget! Kommer sannerligen att köra åt det hållet! Take care!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *