High intensity!

Träningsvärk i mage och vader idag. Beror såklart på gårdagens intervallpass. Var mer död än levande efter utförd träning, men det är ju så det ska va. En skön känsla det där. Sen jag började med metabolic training har jag dragit ner på cardion, så jag gör numera bara ett högintensivt intervallpass per vecka. Why? För även den metabola träningen är högintensiv. Kommer inlägg om denna med – måste ju dela med mig av min nya favorit.

Anyways, igår  ändrade jag lite på mitt vanliga Tabata upplägg. Brukar köra som man ska, dvs en övning åt gången, och upprepa denna 8 ggr. But yesterday I went wild and crazy och parade ihop två övnigar – gick sedan vidare till nästa två osv. När alla parövningarna var klara körde jag en runda till. Det blev en Tabatacirkel, med andra ord.

Har en ny hatövning- mountain climbers. Hade helt glömt bort den, men när jag satt och letade efter övningar dök den upp. Var tvungen till att ta med den 🙂 . En viss självplågan är nice. Mjölksyra garanteras i alla fall, för den som är intresserad av att prova och kom ihåg, it´s all abotu intensity. Så snabba ben som du bara kan! Får hålla till godo med det här klippet. Var det bästa jag kunde hitta…

Upplägget såg ut såhär:

  • Burpees / pushups
  • Boxjumps /medicine ball slams
  • Hopprep / mountain climbers
  • Planka / sidoplanka

2 rundor = död sill

Jag tackar för mig, over and out for now!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *