Benträning, periodisk fasta och paleogröt with a twist

Sista passet med the german volume training avklarades i morse på fastande mage. Brukar i och för sig träna på fastande mage,   så det var ingen skillnad. Många undra om det inte är jobbigt att träna utan mat i magen och svaret är NEJ. I use fat for fuel 🙂

Vad som var jobbigare var att inte få äta efter träningen 🙁 Var klar vid åtta, men åt inte förrän 12:00. Var inte direkt hungrig och var orolig för att jag inte skulle orka äta både lunch och frukost på samma gång. Men det gjorde jag 😀 Åt halva frukosten vid fastebrytet och andra halvan med kvällens mål. Till lunch blev det grillad hamburgare, serranochips, ost, sallad, tomat, coleslaw  och en halv portion paleogröt med mandelsmör och bär till ”dessert”.

Dagens andra, och sista mål bestod av wokade grönsaker med kokosmjölk och röd curry, shiratakinudlar och marinerad biff.

Andra halvan av frukosten – paleogröt gjord på HASSELNÖTSMJÖL! Så jäkla gott! Mandelsmör och bär on top. Blev inte karate-mätt nu heller. Känns udda, men det händer väl förr eller senare.

Ganska psyched över morgondagen. Fläskmätning, nytt träningsupplägg och PT träning 😀 Om en timme är det läggdags så tant får sin skönhetssömn. Mohoho. Det ska i alla fall bli skönt att för en gångs skull kunna säga JA när PT:n frågar om jag sover bra och tillräckligt.

Återkommer imon med status på kropp och träning. Gonatt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 reaktioner till “Benträning, periodisk fasta och paleogröt with a twist

  1. Är det ”ok” att vänta så länge med att äta efter träningen? Jag brukar bli klar med min träning vid 7.30 och äter frukost på jobbet när jag har rast kl 9.30. Jag har funderat på att äta senare men inte vågat vänta längre än två timmar efter träning. Vad gäller egentligen? Det verkar finnas många olika idéer…

  2. Gröt på hasselnötsmjöl? Spännande. Hinner du skriver ner receptet ganska snabbt så kan det bli morgondagens frukost för mig 🙂 Har testat på kokosmjöl, men blir inte särskilt länge mätt på det…

    1. Samma recept, men 2 msk hasselnötsmjöl istället 🙂 för längre mättnad kan du prova att röra mer en stor klick smör och toppa med hackade nötter i den färdiga gröten.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *