Hoppträning, nya gears och tuttar

Tja! Vad gör ni där ute? Själv har jag haft en ganska slö helg, mycket tack vare vårt fantastiska höstväder….Regn- blåst, och sedan lite regn till 🙁  Kom inte ens iväg till gymmet igår, så det fick bli ett hemmapass. Körde olika hopp – blandat med plankor och armhävningar i ett pyramid pass.  Grannarna downstairs måste älska mig 😉 

  • Squat jumps
  • Jumping lunges
  • Tuck jumps
  • Ski jumps
  • Armhävningar
  • Planka med benlyft

6 övningar totalt.  Första varvet körde jag 5 reps, 2:a varvet 10 reps, 3:e varvet 15 reps, 4:e varvet 10 reps 5:e varvet 5 reps. Ser kanske inte mycket ut för världen, men jag kan säga att idag känns det i rumpa och lår. *Gillar* Hemmaträning är gravt underskattad. Man behöver  inte en massa gears för att ge kroppen en omgång. Fast på något sätt känns det ändå bättre att gå iväg till gymmet….A little bit of dubbermoral där.

Anyways, med tanke på att låren och rumpan var lite ömma och stela blev det en lång och rejäl uppvärmning för dom båda. Har ni testat gummibandsgång? Lovar att det aktiverar dessa muskler till max! Känns som att them is on fire, efter ett par minuter. For real! Burning sensation här 🙂 Hej smärta – hejdå ridbyxor!

Vi har nu fått en riktig släde till gymmet! Har ni inte testat sled pushes än så gör det. Man får garanterat känna att man lever, och det vill man väl när man tränar?! Idag körde jag lite lättare vikter och sprang så snabbt jag kunde. Mjölksyra i benen och hjärtat i halsgropen. Ibland lastar man på lite mera vikt, men då handlar det inte om att springa – ha ha ha. Det går bara inte. Nä, då gäller det bara att hålla igång släden och putta för kung och fosterland. En jäkligt kräksig övning, men ack så skön när den väl är över 🙂  Såhär ser underverket ut:

And know to the I-lands problem. Vad är fel på bilden här under?

FÖR MYCKET TUTTAR! In your face liksom ha ha ha. Amen det stör mig, är inte sugen på att show off. Jag är här för att träna. Går liksom och ”drar upp” hela tiden.  Har testat tusen olika sport-BH:s, och alla har mer eller mindre samma skärning. Vill man ha ett träningslinne som går högre upp i halsen, ja då blir det genast figurnära och kort. Don´t like.

75B. Varken mer eller mindre. Det är väl ändå en ”normal” storlek? Fast vet ni, jag ser inga andra tuttlisor på gymmet. Bara jag 🙁

Sådär ja, känns fint att dela med sig av sina tankar 🙂 ha ha ha. Ibland blir det närgånget, men det får ni ta. Nu är det dags för dusch, sedan ska det rullas köttbullar och göras blomkålsmos och brunsås. Syrran och familjen kommer på söndagsmiddag. Ha det bäst!

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 reaktioner till “Hoppträning, nya gears och tuttar

  1. Tänkte det är lättare jag svarar här också. 🙂
    Tycker jag du gör helt rätt i att testa Poliquins egna märken, dom är verkligen kalas!
    Ja, jag äter en hel del själv, zink, magnesium, omega 3, multivitamin, D-vitamin och HCL och matsmältningsenzymer. 🙂
    Börjar få slut på en del nu, så ska precis lägga en egen beställning jag med. 🙂

      1. Jag har ett inlägg, ett super mineral! 😀
        Bland annat väsentligt för matsmältningen och för bildandet av saltsyra i magen… vilket jag har väldigt inte mycket av…

  2. vet inte hur petig du är med märken och sådär när det kommer till sportkläder, men jag kör gina tricots eller H&M’s egna sportbehåar för de ger ingen urringning alls (jag vill inte heller ha nån jävla klyfta på gymmet!) 😉 dessutom finns dem i en massa fina färger om man nu gillar det – I do! 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *