Vad ska jag äta innan träning?

september 5, 2012 i Träning

Kände att nu när jag gått igenom vad jag äter (dricker) efter träning,  passar det ganska bra att prata vad som äts innan träning. Desto mer jag läser om kost, fettprocent och träning, desto nöjdare  blir jag över beslutet att fortsätta utan kolhydrater innan och efter träning.

”No carbs PWO, not till one is LEAN. For men that is below 10%, for women below 15% and in both cases, no sign of insulin resistance (high insulin readings at the love handles).”  Charles Poliquin

Nu är det inte så att jag eftersträvar en  fettprocent på 15%, bara så ni vet. I just want great abs :) När det kommer till PRE-WO dryck/mål ser de olika ut, beroende på vilken tid på dygnet  jag lägger träningen. Oftast tränar jag runt 7.00 på morgonen, och då finns det varken tid eller lust till att äta något. Men en shake ser jag allt till att få i mig. Den består av fett och protein i form av aminosyror – och så lite koffein på det.

Kaffe+BCAA+kokosmjölk+kokosfett= PRE-WO shake

Varför denna kombo? Koffein för att komma igång, vakna till liv och ladda inför träningen. BCAA för att spara på musklerna och  (den psykiska) kicken jag får av detta, kokosfett/kokosmjölk för energin och det nyttiga fettets skull.

Om träningspasset är senare på dagen ser jag till att äta protein och fett några timmar innan det är dags att träna. Slow protein and healthy fat – kött, fisk, eller ägg och en näve nötter.

Vad äter/dricker ni early birds som tränar tidigt på morgonen?

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...