Chin-ups eller pull-ups..

Visst heter det pull-ups om man håller handflatorna mot sig, i ett ganska smalt grepp? Och chin-ups om man håller handflatorna från sig och i ett lite bredare grepp? Anywas, det var längesedan jag gjorde pull-ups (som jag kommer kalla dom nu) men idag blev jag allt lite sugen. Förr brukade jag ställa in vikten på 25 kg. Idag provade jag först 15 kg – klarade 9 st galant. WTF??? tänkte jag och sänkte till 10 kg…Då klarade jag 4 st! Alltså, 10 kg motstånd är ju ingenting! Plattan bara rasar ner i golvet när man ställer sig på den…Jag har minsann gått och  blivit STARK! 

Körde även lite ben idag. Lastade på 170 kg. Klarade 10×3 utan problem. Visst känns det, men jag dör liks0m inte (och det är ju det som är målet…att känna att man dör lite, klarar inte en till…). Är benpressen mesig? Vad har vi mer för bra benövningar? Kör marklyft, knäböj, gående utfall med kettlebells…What else is there som är tufft och tungt? Tar tacksamt emot alla tips jag kan få.

Har hittat två övningar för magen som känns ruskigt bra. Cable crunch som PT:n tipsade mig om (jepps, man ser helt mongo ut när man gör den 🙂 ) och nästa är wood chop.  Garanterad träningsvärk utlovas!

Nu ska jag ut i köket och slava. Ska ha familjen över på middag ikväll. Ska göra en LCHF lasagne till middag och en LCHF chokladkladdkaka till dessert. Blir det lyckat lägger jag såklart ut recepten.

Happy lördag på er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *